۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۳۳

مدیرکل کمیته امداد خوزستان خبر داد؛

توزیع ۱.۲ میلیون پرس غذای گرم در خوزستان/۲۸۵ آشپزخانه افتتاح شدند

توزیع ۱.۲ میلیون پرس غذای گرم در خوزستان/۲۸۵ آشپزخانه افتتاح شدند

اهواز - مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در استان در ماه رمضان سال جاری از افتتاح ۲۸۵ آشپزخانه با مشارکت مراکز نیکوکاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال شیبه عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق با روال هر ساله و سنتی که در کمیته امداد است در سال جاری نیز طرح اکرام و اطعام ایتام در خوزستان اجرا می‌شود؛ همچنین در چند سال اخیر که مقام معظم رهبری رزمایش کمک‌های مؤمنانه را مطرح فرمودند در قالب همین رزمایش نیز برنامه‌های ماه رمضان این نهاد در خوزستان برگزار می‌شود و «اطعام مهدوی و افطاری ساده» به عنوان شعار رزمایش برای سال جاری تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد خوزستان افتخار خدمت به ۱۳۰ هزار خانوار و ۳۰۰ هزار نفر را دارد، افزود: هدف‌گذاری امسال این است که حداقل هر خانواده مددجو یک بسته غذایی و معیشتی دریافت کند؛ البته درصدی اضافه‌تر برای این امر در نظر گرفته شده برای افراد نیازمندی که تحت پوشش نیستند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان تصریح کرد: ۲۰۰ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه رمضان ۱۴۰۱ به خانواده‌های خوزستانی تقدیم می‌شود؛ پخت غذای گرم نیز همیشه جزو برنامه‌هاست.

شیبه عنوان کرد: توزیع یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در استان برنامه‌ریزی شده که با کمک و همیاری مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی، بسیج، گروه‌های خیریه و دیگر مجموعه‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته توزیع یک میلیون پرس غذای گرم در خوزستان هدف گذاری شده بود که در سراسر استان و ادارات محقق شد و امسال نیز همین برنامه وجود دارد.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان در خصوص راه‌های ارتباطی جمع‌آوری کمک‌های مردمی گفت: ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۶۱ مربع، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵، مراجعه به سایت امداد Emdad.ir و کد QR که از قبل مشخص شده از جمله این راه‌های ارتباطی جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.

شیبه ادامه داد: ۲۸۵ آشپزخانه با کمک مراکز نیکوکاری در سطح استان افتتاح شده و شروع به کار کردند؛ این غذاها با کمک این مراکز پخت می‌شود.

وی خبر داد: اولین رزمایش همین سه شنبه به صورت همزمان در سطح خوزستان و به میزان ۱۲ هزار بسته غذایی توزیع می‌شود که دو هزار بسته آن در مصلی اهواز با حضور مسئولان استانی و نماینده ولی فقیه برگزار خواهد شد؛ حداکثر در سه یا چهار مرحله در طول ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به فعالیت ۲۴۳ مرکز نیکوکاری در استان یادآور شد: جشن گل‌ریزان معمولاً در کمیته امداد برگزار نمی‌شود چون از طریق درگاه‌های اعلامی مردم همکاری لازم را دارند؛ البته مؤسسات خیریه و ستاد دیه در مناسبت‌های و مقاطع مختلف معمولاً این جشن را برگزار می‌کند.

شیبه بیان کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار یتیم در خوزستان وجود دارد که سال گذشته در طرح پویش «ایران مهربان» تمام ایتام خوزستانی حداقل از یک حامی برخوردار شدند و یکی از کارهای ما در ماه رمضان علاوه بر اطعام این است که تعداد حامیان ایتام را نیز افزایش دهیم.

وی عنوان کرد: در دهه دوم و همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) بیشتر برای اکرام ایتام متمرکز می‌شویم؛ سرانه فعلی دو حامی برای ایتام خوزستان است که برنامه‌ریزی شده تا آن را به سه حامی افزایش دهیم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار نفر از خیران با این اداره کل در ارتباط و تعامل هستند، گفت: با بنیاد مستضعفان، بسیج، سپاه، بنیاد علوی و آستان قدس رضوی ارتباط خوبی داریم.

شیبه اظهار کرد: سرانه دریافت ماهانه ایتام ۴۰۰ هزار تومان است که برنامه‌ریزی شده تا آن را به ۷۰۰ هزار تومان افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های معیشتی در سراسر استان ولی با اولویت مناطق محروم توزیع می‌شود، تصریح کرد: ۱۰ آشپزخانه پخت غذای گرم در اهواز فعال است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با تأکید بر اینکه هیچ کمیته امدادی در هیچ استانی ردیف بودجه استانی ندارند، گفت: سال گذشته سهمیه جهیزیه استان ۹۰۰ سری بود ولی تا پایان اسفند ماه پنج هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه توزیع کردیم؛ همچنین سهمیه کولرگازی ۷۰۰ عدد بود که با مشارکت مردم دو هزار و ۷۰۰ کولر توزیع شد.

کد خبر 5463087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha